ПЛАН
ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) ТА БУДЬ ЯКИМ ІНШИМ ПРОЯВАМ НАСИЛЛЯ
НА 2021 - 2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
№ з/п | ВИД РОБОТИ | Цільова аудиторія | Строки виконання | Відповідальний | Примітка |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | |||||
1 | Підготовка наказів - «Про створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидія булінгу (цькування ) у закладі освіти у 2021-2022 н.р.» -«Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти у 2021-2022 н.р.» -«Про затвердження постійного складу комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)» | вересень серпень вересень | Директор | ||
2 | Ознайомлення працівників закладу з антибулінговою політикою закладу та алгоритмом реагування на випадки насилля | Працівники закладу | вересень | Директор, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) | |
3. | Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): - Педагогічний персонал - Допоміжний персонал - Технічний персонал | Працівники закладу | Протягом навчального року | Директор, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) | |
4. | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | Педагогічний колектив | Упродовж року | ЗДНВР, ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог | |
5. | Обговорення та прийняття правил поведінки в класах | Учні 1-11 класів | вересень | Педагог-організатор Лідери учнівського самоврядування | |
6. | Розміщення на вебсайті закладу та інформаційному стенді номерів телефонів довіри та поповнення змінними матеріалами. | Учні, батьки, вчителі | постійно | Соціальний педагог | |
Первинна профілактика | |||||
7. | Організація постійного чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічними приміщеннями | постійно | ЗДВР , вчителі закладу | ||
8. | Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування) | постійно | Вчителі закладу | ||
9. | Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти | Учасники освітнього процесу | упродовж року | Практичний психолог, соціальний педагог, вчителі, вихователі | |
10. | Опитування (анкетування) учасників освітнього процесу щодо виявлення жорстокого поводження учнів | Учасники освітнього процесу | упродовж року | Практичний психолог | |
11. | Соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах | Учасники освітнього процесу | упродовж року | Практичний психолог | |
12. | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | Учні 1-11 класів | упродовж року | Учасники освітнього процесу | |
13. | Консультаційні години з учасниками освітнього процесу | Учасники освітнього процесу | упродовж року | Практичний психолог, соціальний педагог | |
14. | Профілактично-просвітницька робота з учасниками освітнього процесу | Учасники освітнього процесу | упродовж року | Педагогічні працівники | |
15. | Надання групової та індивідуальної практичної допомоги всім учасникам освітнього процесу | Учасники освітнього процесу | упродовж року | Практичний психолог, соціальний педагог | |
16. | Тиждень профілактика булінгу | 1-11 | вересень | Практичний психолог | |
17. | Складання та розповсюдження листівок на тему: « Стоп булінг!» | Учні 2-11 класів | вересень | Соціальний педагог | |
18. | Виховні години до Міжнародного дня боротьби проти насилля | Учні 1-11 класів | 02.10.21 | Соціальний педагог Психолог Педагог-організатор | |
19. | Засідання учнівського самоврядування на тему: «Ні – насиллю!» | жовтень | 5-11 класи Психолог Педагог-організатор | ||
20. | Цикл інтерактивних уроків « Я вмію себе захистити!» | Учні 8-11 класів | жовтень-листопад | Соціальний педагог | |
21 | Години спілкування до Всесвітнього тижденя медійної та інформаційної грамотності. | Учні 1-11 класів | жовтень | Вчителі інформатики, практичний психолог, соціальний педагог | |
21. | Інформаційна акція для старшокласників щодо формування навичок безпечної поведінки. | Учні | листопад | Педагог-організатор | |
22. | Проходження педагогічними працівниками онлайн- курсів із запобігання та протидії насильства та булінгу | вчителі | впродовж року | Класні керівники 1-11 класів, вчителі закладу | |
23. | Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» | Батьки учнів 1-11 класів | впродовж року | Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог, соціальний педагог | |
24. | Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» | Учні 1 – 4 класів | лютий | Вч. інформатики в початкових класах | |
25. | Профілактичні заходи з інтернет-безпеки . | Учні 5-7 класів | лютий | Практичний психолог | |
26. | Інтерактивні уроки на тему приватності в Інтернеті. | Учні 8-11 класів | лютий | Соціальний педагог | |
27. | Консультпункт «Скринька довіри» | Учні, вчителі, батьки | протягом року | Практичний психолог, соціальний педагог | |
28. | Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції , Служби у справах дітей. | Учні, батьки, вчителі | Протягом року | ЗДВР | |
29. | Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» | Учні , вчителі, батьки | 25.11.21-10.12.21 | Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог, соціальний педагог, педагог-організатор | |
30. | Тиждень правових знань | Учні 1-11 класів | грудень | Педагог-організатор, класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог | |
31. | Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 кл. на тему: «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» | Класні керівники 1-11 класів | листопад | ЗДВР , соціальний педагог | |
32. | Залучення учнів позашкільної роботи | Учні з девіантною поведінкою | Протягом року | Педагог-організатор, керівники гуртків | |
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу | |||||
1. | Заняття з елементами тренінгу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» | Учні 5-11 класів | вересень | Практичний психолог | |
2. | Година спілкування «Щоб на світі дружно жити» | Учні 1-2 класів | жовтень | Соціальний педагог | |
3. | Година спілкування «Мій світ без насильства» | Учні 3-4 класів | жовтень | Соціальний педагог | |
4. | Урок «Не_цькуй» | Учні 5-7 класів | жовтень | Практичний психолог | |
5. | Тренінг «Шкільному булінгу скажемо «Ні». Шлях до самоконтролю» | Учні 8-11 класів | жовтень | Соціальний педагог | |
6. | Прес-шоу «Безконфліктне спілкування у нашому житті» | Учні 5-8 класу | листопад | Соціальний педагог | |
7. | Відеолекторій «Булінг серед нас» | Учні 9-11 класів | листопад | Соціальний педагог | |
8. | Тренінг «Новий погляд на проблеми насильства» | Учні 3-7 класів | листопад | Практичний психолог | |
9. | Тренінг «Обери безпечний шлях» | Учні 8-11 класів | грудень | Соціальний педагог | |
10. | Година спілкування «Кібербулінг загроза ХХІ ст» | Учні 10-11 класів | грудень | Практичний психолог | |
11. | Година спілкування «Безпека спілкування в Інтернеті» | Учні 5-8 класів | грудень | Практичний психолог | |
12. | Година спілкування « Конфлікт та його наслідки» | Учні 5-8 класів | грудень | Соціальний педагог | |
13. | Година спілкування «Агресія як прояв насильства» | Учні 9-11 класів | січень | Практичний психолог | |
14. | Бесіда «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» | Учні 5-11 класів | лютий | Практичний психолог | |
15. | Розвивальне заняття «Я та інші» | Учні 1-2 класів | березень | Соціальний педагог | |
16. | Тренінг «Як не стати учасником булінгу. Безпечний інтернет», | Учні 5-7 класів | квітень | Практичний психолог | |
17. | Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» | Учні 3-4 класів | травень | Соціальний педагог | |
Вторинна профілактика | |||||
1 | Розгляд заяв про випадки булінгу | Індивідуально | За заявою | Адміністрація школи | |
2 | Сеанси медіації (примирення) | Конфліктуючі сторони | За потребою | Соціально- психологічна служба |
ПЛАН
ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) ТА БУДЬ ЯКИМ ІНШИМ ПРОЯВАМ НАСИЛЛЯ
НА 2020 - 2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
№ з/п | ВИД РОБОТИ | Цільова аудиторія | Строки виконання | Відповідальний | Примітка |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | |||||
1 | Підготовка наказу «Про створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидія булінгу (цькування ) у закладі освіти у 2020-2021 н.р.» | вересень | директор | ||
2 | Підготовка « Алгоритму реагування на випадки насилля» | вересень | Директор, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) | ||
3. | Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): ü Педагогічний персонал ü Допоміжний персонал ü Технічний персонал | Протягом навчального року | Директор, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) | ||
4. | Обговорення та прийняття правил поведінки в класах | Учні 1-11 класів | Вересень | Педагог-організатор Лідери учнівського самоврядування | |
5. | Забезпечення інформацією сайт школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» та покласних стендів | Учні, батьки, вчителі | Постійно | Психолог ЗДВР | |
Первинна профілактика | |||||
6. | Організація постійного чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічними приміщеннями | Постійно | ЗВР | ||
Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування) | Постійно | Вчителі школи | |||
7. | Складання та розповсюдження листівок на тему: « Стоп булінг!» | Учні 2-11 класів | Вересень | Психолог | |
8. | Виховні години до Міжнародного дня боротьби проти насилля | Учні 1-11 класів | 02.10.20 | Класні керівники Педпгог-організатор | |
9. | Засідання учнівського самоврядування на тему: «Ні – насиллю!» | Жовтень | 5-11 класи Психолог Педагог-організатор | ||
10. | Інформаційна акція для старшокласників | Учні | листопад | Педагог-організатор | |
11. | Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») | вчителі | Впродовж року | Класні керівники 5-11 класів, вчителі школи | |
12. | Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» | Батьки учнів 1-11 класів | Впродовж року | Класні керівники 1-11 класів Психолог | |
13. | Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» | Учні 1 – 4 класів | лютий | Вч. інформатики в початкових класах | |
14. | Психолого-педагогічний семінар «Роль співпраці психологічної служби з іншими учасниками освітнього процесу у створенні безпечного середовища» | вчителі | березень | Психолог | |
15. | Консультпункт «Скринька довіри» | Учні, вчителі, батьки | Протягом року | Психолог | |
16. | Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції , Служби у справах дітей «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу». | Учні, батьки, вчителі | Протягом року | ЗВР | |
17. | Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» | Учні , вчителі, батьки | 25.11.19-10.12.19 | Класні керівники 1-11 класів Психолог Педагог-організатор | |
18 | Тиждень правових знань | грудень | Педагог-організатор, класні керівники | ||
19 | Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ! | Учні 5-11 класів | Листопад-грудень | Психолог Класні керівники 5-11 класи | |
20 | Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 кл. на тему:«Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» | Класні керівники 1-11 класів | листопад | ЗВР | |
21 | Залучення учнів позашкільної роботи | Учні з девіантною поведінкою | Протягом року | Педагог-організатор, керівники гуртків | |
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу | |||||
1 | Година спілкування « Конфлікт та його наслідки» | 5 клас | грудень | Психолог | |
2 | Година спілкування «Агресія як прояв насильства» | 9 клас | січень | Психолог | |
3 | Бесіда «Конфлікт та його наслідки» | 6 клас | лютий | Психолог | |
4 | Розвивальне заняття «Я та інші» | 2 клас | березень | Психолог | |
5 | Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» | 7 клас | березень | Психолог | |
6 | Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» | 8 клас | квітень | Психолог | |
7 | Тренінг «Як не стати учасником булінгу. Безпечний інтернет», | 10-11 класи | квітень | Психолог | |
8 | Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» | 3-4 класи | травень | Психолог | |
Вторинна профілактика | |||||
1 | Розгляд заяв про випадки булінгу | Індивідуально | За заявою | Адміністрація школи | |
2 | Сеанси медіації (примирення) | Конфліктуючі сторони | За потребою | Соціально- психологічна служба |