САМОАНАЛІЗ

Софіївського закладу загальної середньої освіти І- ІІІ ступенів

Софіївської сільської ради за 2020-2021 н.р.

На підставі Закону України «Про повну загальну середню освіту », наказу МОН від 30.11.2020 № 1480 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти », Абетки для директора , наказу МОН «Про затвердження порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти » в закладі проведено комплексне само оцінювання .

Під час самоаналізу були використанні такі методи збору інформації як опитування учасників


Напрям оцінювання Опис
1. Освітнє середовище Софіївський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Софіївської сільської ради Миколаївської області . Рік заснування закладу – 1976 ,земельна ділянка – 1,7 га, площа будівлі 1484 кв.м., загальна площа – 3600 кв.м., ліцензований обсяг – 320 , фактична кількість учнів – 198. Середня наповнюваність класів становить 18 учнів ( початкова школа -21 учень, основна школа - 21,6 учень, старша школа - 7 учнів) . На території закладу є спортивні майданчики, футбольне поле, клумби, садок. Щорічно навесні та восени у закладі проводять заходи по озелененню території , територія закладу чиста і охайна , відсутні заборонені рослини. Територія закладу має тільки зелену огорожу з фасаду школи, що призводить до ряду незручностей: несанкціоновані заїзди транспорту , рух жителів через територію. Приміщення закладу недоступні для сторонніх осіб (допускаються лише учасники освітнього процесу). Туалети в закладі освіти утримуються в належному стані, відремонтовані на ІІ поверсі ,окремо для хлопчиків та дівчаток відповідно до вимог Санітарного регламенту , на І поверсі - потребує ремонту, але знаходиться в робочому, задовільному стані . Повітряно – тепловий режим та освітлення приміщень відповідають санітарним вимогам. Приміщення регулярно прибираються та провітрюються . Про це свідчать результати анкетування , що переважна більшість батьків та учнів достатньо оцінюють комфортність створених умов для навчання . Питний режим дотримується кожним учнем індивідуально , відповідно до вимог здійснення протиепідемічних заходів . Наявні антисептичні засоби. Заклад освіти має усі необхідні для освітнього процесу приміщення , що використовуються за призначенням. Кабінети початкової школи, крім одного , обладнанні відповідно до вимог НУШ. Кабінети основної школи в основному мають необхідне дидактичне та методичне забезпечення для реалізації освітніх програм, але потребують оновлення меблів та забезпечення обладнанням .3 кабінети оснащено інтерактивними поверхнями , серед засобів візуалізації 5 телевізорів. Спортивна зала потребує ремонту та оновлення оснащення . У закладі є робочі місця для педагогічних працівників. Результати анкетування свідчать, що батьки та діти задоволені дизайном , чистотою та облаштуванням приміщень. Тільки 2% оцінили облаштування та ремонт спортивної зали на як «погано». Забезпечено доступ до мережі Інтернет до кожного робочого місця вчителя у навчальних кабінетах . Швидкість широкосмугового доступу від 30-100Мбіт/с. Наявний Wi-Fi для особистих пристроїв учнів і персоналу. Практично всі здобувачі освіти проінформовані 86 % щодо безпечного використання мережі Інтернет . З батьками та дітьми проводиться профілактична робота щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі Інтернет. Питання попередження кібербулінгу розглядаються на засіданнях педагогічної ради. Здійснюється комплексний підхід щодо охорони праці , безпеки життєдіяльності , пожежної безпеки , правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, домедичної підготовки. У закладі освіти здійснюється робота з адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу. Створена та функціонує соціально-психологічна служба. Діють програми супроводу, які передбачають спостереження , діагностування, індивідуальне спілкування, спільні заходи з усіма учасниками освітнього процесу, інтерактивні заняття та інформування батьків, проведення адаптаційних днів із залученням класних керівників та вчителів тощо. Результати аналізуються на нарадах при директору та на психолого-педагогічних семінарах. Переважна більшість батьків ( 76%) стверджують, що в їхніх дітей ніколи не виникало проблем з адаптацією до умов закладу освіти;86% опитаних відмічають, що педагогічний та учнівський колективи допомагають учням-новачкам швидше адаптуватисядо умов школи .За результатами анкетування у школі панує доброзичлива атмосфера (83%), педагоги та діти ставляться одне до одного з повагою та розумінням (70%),педагоги сприяють взаємодії дітей з однолітками (83%). Також результати анкетування засвідчили, що 85% відчувають себе комфортно у закладі освіти (їм подобається відвідувати цю школу і діти почуваються в безпеці ) З метою запобігання та протидії булінгу (цькуванню) розроблено, затверджено й оприлюднено відповідний План заходів. У класних кімнатах та коридорах розміщено інформацію щодо протидії булінгу. Реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації. Для виявлення можливих проявів насилля та їх запобіганню використовуються результати комплексної діагностики. Учні зазначають, що систематично отримують інформацію про те, що таке булінг від педагогів, класних керівників, практичного психолога, соціального педагога та інформаційних стендів. Заклад освіти залучає представників правоохоронних органів, фахівців служби у справах дітей з питань запобігання та протидії булінгу. Результати анкетування засвідчили, що у закладі освіти проводиться робота щодо запобігання та зниження рівня дискримінації (52%-постійно, 21% - часто)та щодо запобігання та зниження рівня насилля (62% -постійно, 17 %- часто). На запитання якщо ви зверталися щодо випадків булінгу, як реагували вчителі і керівництво закладу освіти батьки віідповіли :62% не зверталося, бо не було подібних випадків, 28% -проблему вирішували конструктивно і подібних випадків не траплялося, 10%- проблему вирішували конструктивно.100% батьків переконані, що всі діти, незалежно від виявлених у неї порушень розвитку чи соціального статусу, може відвідувати цю школу . Відмічається позитивна конструктивна взаємодія учасників освітнього процесу. За результатами анкетування педагоги ставляться до батьків ( інших законних представників) як до партнерів у навчанні й вихованні дітей (88%) , батьки маю змогу обговорювати з педагогами способи, методи, прийоми розвитку їх дитини як у школі, так і дома (90%) та завжди отримують інформацію про те, що відбувається у школі (83%) .В розв'язанні проблемних ситуацій більшість учнів розраховують на допомогу класного керівника , практичного психолога. Більшість батьків за допомогою звертаються до класних керівників, вчителі і дирекції закладу освіти. У закладі освіти сформовано Правила поведінки. Переважна більшість учасників освітнього процесу (90%) з ними ознайомлена ,приймає визначені правила та виконує їх . Водночас правила поведінки для учнів потребують доопрацювання з метою їх адаптації для сприйняття учасниками освітнього процесу. Реалізується проект «Безпечне середовище» ( Стратегія розвитку )та наявні розділи в Річному плані . Із працівниками закладу та здобувачами освіти проводяться інструктажі /навчання , що відображено у Журналах реєстрації інструктажів та підтверджується результатами анкетування вчителів та працівників школи(100%) . Розроблено та затверджено відповідні інструкції , алгоритми дій , у томі числі в умовах карантину. У закладі освіти створені умови щодо харчування і формування культури здорового харчування у здобувачів освіти . Відремонтовано обідню залу ,приміщення харчоблоку , установлено необхідне обладнання , столовий посуд в наявності. Але ще є ряд завдань ,які стоять перед закладом : забезпечення необхідним новітнім обладнанням та меблями, посудом харчоблок. Наявне щоденне та перспективне перспективне меню . Щоденне меню розміщується на стенді перед входом в обідню залу. Педагогічні працівники практикують використання ігрових моментів , бесід та інших заходів про користь їжі, про безпеку харчових продуктів , про вітаміни та їх вплив на організм. У 2020-2021 н.р. наш заклад брав участь у фуд-челеджі «Здорове харчування » , де із 600 шкіл,які брали участь , зайняли 51 м. Нарікань на роботу шкільної їдальні не було , що свідчать результати анкетування . Разом з тим у закладі є ряд проблем , які потрібно вирішувати: -Потребує облаштування майданчик для учнів початкової школи. - Ремонт спортивної зали . - Продовження роботи над облаштуванням харчоблоку відповідно до вимог Санітарного регламенту . - Ремонт туалету на І поверсі. - Заміна внутрішніх дверей. - Ремонт другого виходу на ІІ поверх.
2. Система оцінювання здобувачів освіти У Софіївському ЗЗСО І-ІІІ ст. наявна відкрита , прозора та зрозуміла для здобувачів освіти система оцінювання результатів навчання. При виконанні роботи вчителі, мають розроблені критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, які ґрунтуються на критеріях, затверджених МОН, і враховують особливості вивчення теми (обсяг годин, кількість обов’язкових робіт, освітню програму, організаційну форму проведення навчального заняття). Керівництво систематично моніторить систему оцінювання вчителів через спостереження за проведенням навчальних занять, дане питання розглядалось на засіданнях методичних об’єднань, педагогічної ради. Інформація про систему оцінювання навчальних досягнень донесена до учнів та батьків. В освітній програмі у розділі 2 «Опис «моделі» випускника школи» зазначено компетентності і цінності, які мають бути сформовані на кінець навчального року в початковій, базовій школах та по завершенню навчання у старшій школі. Щорічно, щосеместрово на грудневому і серпневому засіданнях педагогічних рад, на нарадах при директорові розглядаються питання про оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з предметів інваріантної складової навчального плану. Більшість здобувачів освіти ( 60% опитаних учнів ) отримують інформацію про критерії , правила та процедури оцінювання їхніх навчальних досягнень від педагогічних працівників . На інформаційних стендах у навчальних кабінетах розмішені критерії оцінювання . З інформацією про критерії оцінювання учнів ознайомлюють , як правило на початку навчального року, семестру . Педагогічними працівниками озвучуються вимоги до оцінювання навчальних досягнень на кожному навчальному занятті, акцентують увагу на позитивній динаміці досягнень учнів . Результати анкетування батьків показали , що переважна більшість батьків( 80%) також володіють інформацією про критерії , правила та процедури оцінювання навчальних досягнень їхніх дітей , більшість з них вважають оцінювання навчальних досягнень справедливим та об’єктивним . У закладі проводиться всебічний аналіз тенденцій щодо динаміки навчальних досягнень учнів на основі проведення моніторингів їхніх навчальних досягнень за результатами посеместрово , навчального року , моніторингів з окремих предметів інваріантної складової навчального плану . За підсумками моніторингу навчальних досягнень за 2020-2021 н.р. середній бал навчання складає 7.7 У закладі 5 відмінників , 31 учень навчається на достатньому рівні . Особлива увага приділяється дослідженню динаміки навчальних досягнень учнів . результати моніторингу розглядаються на педагогічних радах, методичних радах , засіданнях шкільних методичних об’єднань . Вони є основою для прийняття управлінських рішень щодо подолання проблем . Переважна більшість вчителів використовують елементи формувального оцінювання під час проведення навчальних занять. Найчастіше використовуються уточнюючі питання , взаємооцінювання ,самооцінювання. Кожен учитель акцентує увагу на досягненнях учнів , підтримують бажання вчитися . Більшість педагогів добирають завдання творчого характеру , спрямовані на оволодінні учнями ключовими компетентностями . Учителі забезпечують, розгляду проблемних задач, реалізації проектів; ü спонукають учнів до самостійного мислення і конструювання відповіді; зворотний зв'язок під час виконання учнями завдань, спрямовують оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня. Вчителі закладу з метою впровадження формувального оцінювання використовують наступні технології: ü ставлять перед учнями виклики у вигляді пошуку причинно-наслідкових зв’язків ü заохочють до обґрунтування думок і способу міркування; ü пропонують чіткі критерії оцінювання; ü формують в учнів розуміння, що будь-яке явище або процес потрібно розглядати всебічно; ü розвивають критичне мислення учнів. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання Софіївський ЗЗСО І-ІІІ ст. сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання. Освітній процес зосереджений на оволодінні учнями ключовими компетентностями, а не на відтворенні інформації. Вчителі заохочують і позитивно оцінюють роботу учнів, надають конструктивний відгук на їх роботу. 44 % учнів під час анкетування відповіли, що вони відповідально ставляться до навчання , усвідомлюють його важливість для подальшого життя, упевнені ,що від їхньої наполегливості залежать результати . навчання Більшість педагогів заохочують до подальшого навчання .
Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання. Вагома частина вчителів закладу освіти застосовує самооцінювання і взаємооцінювання учнів у різних формах ( портфоліо, оцінювальні аркуші, форма оцінювання командної роботи тощо).
3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників освіти Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність . У всіх вчителів наявні календарно-тематичні плани. Календарно-тематичне планування відповідає освітній програмі закладу освіти, розробляється на семестр. Форма ведення календарно-тематичного плану є довільною. Календарно-тематичні плани розглядаються і погоджуються на засіданнях методичних об’єднань закладу освіти та заступником директора з навчальної роботи. У кінці навчального року вчителі самостійно або на засіданнях методичних об’єднань проводять аналіз реалізації календарно-тематичного планування та визначають напрямки вирішення проблем, які виникали у ході використання календарного планування протягом навчального року. Зміст календарно-тематичного планування в основному відповідає очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів згідно навчальних програм предметів (курсів). У календарно-тематичному плануванні більшості вчителів простежується компетентнісний підхід у викладанні. Педагогічні працівники застосовують освітні технології , спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти : проблеми впровадження компетентнісного підходу обговорюються на засіданнях педагогічної ради та засіданнях МО. Реалізація компетентнісного підходу зазначена як основна науково-методична проблема, над вирішенням якої працює заклад освіти. У закладі проводяться майстер-класи вчителів, які успішно впроваджують компетентнісний підхід у процесі викладання. Частина вчителів залучає учнів у дослідницьку та проєктну діяльність, ставить та розв’язує проблемні завдання, іноді проводяться диспути, розв’язання ситуативних завдань. Відбувається розвиток критичного мислення учнів під час проведення навчальних занять . Значна увага приділяється формуванню в учнів ключових компетентностей: спілкування державною мовою, інформаційно-комунікативна , громадянська , культурна, навчання впродовж життя. За потреби в закладі застосовується технологія дистанційного навчання . Рішенням педагогічної ради схвалено використання універсальної платформи для закладів загальної середньої освіти HUMAN: заняття проводяться в синхронному та асинхронному режимах. У закладі за необхідності розробляються індивідуальні навчальні плани для дітей, які цього потребують. Спостерігається співпраця при розробленні індивідуальної освітньої траєкторії між учителем, практичним психологом і батьками. Більшість вчителів володіють навичками впевненого користувача у використанні комп’ютерних технологій, використовують ІКТ у викладацькій діяльності. Учителі закладу вдосконалюють свої навички з використання ІКТ шляхом індивідуальних консультацій, дистанційного навчання педагогічних працівників, займаються самоосвітньою діяльністю. Окремі педагогічні працівники проводять практичні заняття у рамках роботи творчих груп з впровадження ІКТ. Педагогічні працівники використовують різні форми підвищення кваліфікації. Опановують навчальні курси підвищення кваліфікації при МОІППО , а також беруть участь у різноманітних тренінгах, конференціях, семінарах, вебінарах, онлайн-курсах тощо. Напрями підвищення кваліфікації в основному відповідають освітній програмі закладу освіти . Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з запитань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок : комунікація з батьками відбувається у різних формах: індивідуальні зустрічі, бесіди, онлайнова комунікація за допомогою соціальних мереж . Батьки періодично залучаються до виховних заходів, долучаються до навчального процесу. Більшість батьків позитивно оцінюють результати комунікування . Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності : педагогічні працівники в основному дотримуються норм академічної доброчесності в освітній діяльності, інформують учнів про необхідність дотримання норм академічної доброчесності. Педагоги спрямовують зміст завдань під час проведення навчальних занять на творчу та аналітичну роботу учнів, в залежності від матеріалу розробляють такі завдання, які спонукають учнів критично мислити , вчать учнів при використанні інформаційних джерел робити необхідні посилання та вказувати автора. Частина вчителів розробляє завдання, які унеможливлюють списування . За результатами анкетування 85 % педагогічних працівників вважають , що у закладі створені належні умови для праці , задоволені психологічним кліматом , вважають його безпечним та комфортним . Разом з тим існує потреба у вдосконаленні діяльності , а саме: - використання педагогічними працівниками інформаційно-комунікативних технологій під час навчання ; - потребує більшої уваги взаємодія з учнями в освітньому процесі (особистісно зорієнтований підхід) ; - існує потреба у запровадженні індивідуальних освітніх траєкторій , зокрема, для учнів із низькою мотивацією до навчання , учнів ,які беруть участь в інтелектуальних і творчих конкурсах Всеукраїнського та Міжнародного рівнів .
4. Управлінські процеси У закладі освіти розроблено Стратегію розвитку на 2020-2024 р.р., затверджено і оприлюднено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти , Положення про академічну доброчесність. Планування роботи закладу здійснюється у співпраці з педагогічними працівниками . Аналіз виконання річного плану відображається у наказах заступників директора та звітах керівників ШМО. На засіданнях педагогічної ради схвалюється річний план роботи закладу освіти , Стратегія розвитку , Освітня програма ,аналізується робота за попередній навчальний рік . Педагогічна рада функціонує систематично і ефективно , розглядаються актуальні питання діяльності закладу ( дотримання академічної доброчесності, моніторинг результатів з предметів інваріантної складової , питання протидії боулінгу , організація харчування і т.і). Рішення приймаються колегіально і демократично. Засновником закладу освіти є Софіївська сільська рада. У тісній співпраці у 2020-2021 році у закладі зроблено ремонт вбиралень на ІІ поверсі , продовжується робота з реалізації реформи НУШ, заплановано ремонт харчоблоку та забезпечення обладнанням. Під час опитування встановлено , що практично всі учасники задоволені психологічним кліматом закладу світи, використовуються сучасні засоби комунікації з усіма учасниками освітнього процесу. Адміністрація закладу враховує думку батьків та педагогів у вирішенні питань освітнього процесу, про це свідчать результати опитування – 100%педагогів, 69%батьків звертається до керівництва закладу , 91% - до класних керівників. У закладі ведеться журнал реєстрації звернень громадян, всі питання розглядаються вчасно, відповідно до законодавства. На сайті та сторінці Facebook закладу освіти своєчасно висвітлюється актуальна інформація про діяльність закладу освіти . Майже всі педагогічні працівники працюють за фахом. Керівництво закладу вживає заходи матеріального та морального заохочення щодо працівників закладу ( подяки, грамоти , щорічна грошова винагорода для педагогічних працівників) . Анкетування учасників освітнього процесу показало,що управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій педагогів , батьків та здобувачів освіти . 100% опитаних педагогів вважають ,що керівництво підтримує ініціативи педагогічних працівників щодо розвитку закладу освіти і місцевої громади. Режим роботи закладу , в основному , враховує потреби здобувачів освіти 87% задовольняє розклад навчальних занять. У закладі освіти проводяться інформаційні , освітні заходи , спрямовані на формування негативного ставлення до корупції .

Звіт про підсумки навчальних досягнень учнів

Софіївської ЗОШ І-Ш ступенів,
відвідування та рух заІІ семестр 2019-2020 н.р

Клас Рівень навчальних досягнень Пропуски учнеднів
Учнів на початок ІІ семестру Прибуло Вибуло Учнів на кінець семестру В Д С Н Якісн. показн Коефіц. навч. всього 3 пов. причин Без п/п
1 21 - - 21 - - - - - - 122 122 -
2 19 - - 19 - - - - - - 138 138 -
3 18 1 - 19 - 9 8 2 47.3 6.9 130 130
4 22 - - 22 1 16 4 1 77.2 8.6 80 63 -
5 15 - - 15 2 4 8 1 40 7.7 87 87 -
6 19 - - 19 - 5 13 1 21 7.1 113 113 -
7 19 - - 19 - 4 7 8 21 6.7 81 69 12
8 14 - - 14 - 3 6 5 22.2 6.6 80 80 -
9 9 - - 9 - 2 4 3 22 6.6 80 80 -
10 9 - - 9 - 3 5 1 33.3 7.5 42 42 -
11 5 - - 5 - - 3 2 - 5.5 35 35 -
-заг по ка зн. 170 1 - 171 3 46 58 24 31 7 988 959 12

Директор школи : Л.М.Распітіна

Звіт про підсумки навчальних досягнень учнів
Софіївської ЗОШ І-Ш ступенів,
відвідування та рух 2019-2020 н.р

Клас прибуло вибуло Рівень навчальних досягнень Якісний показник Коефіцієнт навч. Пропуски учнеднів
На початок року Учнів на кінець року В Д С Н всього 3 пов. причин Без п/п
1 22 - 1 21 - - - - - - 314 314 -
2 19 - - 19 - - - - - - 279 279 -
3 17 2 - 19 - 9 8 2 56 7.1 354 354 -
4 23 - 1 22 1 16 4 1 77 8.6 130 130 -
5 15 - - 15 1 5 8 1 40 7.8 212 212 -
6 20 - 1 19 1 4 13 1 26 7.2 260 260 -
7 20 - 1 19 - 5 8 6 26 6.8 252 221 31
8 14 - - 14 - 3 6 5 21 6.4 176 176 -
9 10 - 1 9 - 2 4 3 22 6.8 239 239 -
10 9 - - 9 - 3 5 1 33.3 7.6 144 144 -
11 5 - - 5 - - 3 2 5.7 98 98 -
-заг по ка зн. 174 2 5 171 3 47 59 22 33 7 2458 3019 2950

Директор школи : Л.М.Распітіна

Звіт директора школи за 2017-2018 н.р.

Кiлькiсть переглядiв: 581

Коментарi