Внутрішнє забезпечення якості освіти

опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

- кадрове забезпечення освітньої діяльності;

- навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

- матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

якість проведення навчальних занять: у закладі 10 педагогів вищої кваліфікаційної категорії, 7 - носять звання «Старший вчитель», 3 вчителя І– кв. кат., 3 вчителя – ІІ кв .кат . , 2 – спец.;

- моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

-оновлення методичної бази освітньої діяльності планується через систему роботи методичних об’єднань, педагогічні ради та психолого-педагогічні семінари;

-контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення через накази по школі, в яких визначаємо як позитивні, так і негативні сторони і плануємо заходи корекції;

-моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти запланований у планах роботи практичного психолога ;

-створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників через систему післядипломної освіти педагогів, веб-платформи та форми методичної роботи (кожен учитель створює власне портфоліо, відстежуємо просування та успіхи )

ІІІ. ЦІЛІ ТА ЗАДАЧІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Загальні очікувані результати навчання здобувачів освіти

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

№ з/п Ключові компетентності Очікувані результати
1 Спілкування державною мовою Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем
2 Спілкування іноземними мовами Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб. Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою. Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.
3 Математична компетентність Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації
4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу
5 Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
6 Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії
7 Ініціативність і підприємливість Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших. Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)
8 Соціальна і громадянська компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією. Навчальні ресурси: завдання соціального змісту
9 Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо). Ставлення:культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси:математичні моделі в різних видах мистецтва
10 Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення:усвідомлення взаємозв’язку окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

Виокремлюються в навчальних програмах такі наскрізні лінії ключових компетентностей:

- «Екологічна безпека й сталий розвиток»,

- «Громадянська відповідальність»,

- «Здоров’я і безпека»,

- «Підприємливість і фінансова грамотність».

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:

- організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;

- окремі предмети — виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;

- предмети за вибором;

- роботу в проектах;

- позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.

Наскрізна лінія Коротка характеристика
Екологічна безпека й сталий розвиток Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.
Громадянська відповідальність Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.

-15-

Здоров'я і безпека Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.
Підприємливість і фінансова грамотність Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

Рекомендовані форми організації освітнього процесу

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:

- урок формування компетентностей;

- урок розвитку компетентностей;

- урок перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;

- урок корекції основних компетентностей;

- комбінований урок.

Ø Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки тощо.

ІV.МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА

Відповідно до мети та загальних цілей , окреслених у Державному стандарті, визначено завдання , які має реалізувати педагогічний колектив у рамках кожної освітньої галузі . Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів .

Рівень соціальної та культурної зрілості випускника школи , ступінь виявлення його здатності до усвідомленої продуктивної діяльності є критерієм якості освітньої програми.

Сформованість ключових компетентностей відповідно до вимог державних освітніх стандартів :

Ø Спілкування державною ( рідною – у разі відмінності ) мовами ;

Ø Спілкування іноземними мовами;

Ø Математична компетентність;

Ø Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

Ø Інноваційність;

Ø Екологічна компетентність;

Ø Інформаційно-цифрова компетентність;

Ø Уміння вчитися впродовж життя ;

Ø Ініціативність і підприємливість;

Ø Громадянські та соціальні компетентності;

Ø Обізнаність і самовираження у сфері культури;

Ø Екологічна грамотність і здорове життя.

Модель випускника початкової школи

- рівень освіти відповідає вимогам Державного стандарту;

- сприймає, аналізує , інтерпретує , критично оцінює інформацію ;

- висловлює думки , почуття та ставлення , взаємодіє з іншими особами письмово та в режимі реального часу , дотримується норм літературної мови ;

- сприймає інформацію ,висловлену іноземною мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування , критично оцінює таку інформацію ;

- застосовує досвід математичної діяльності для пізнання навколишнього світу ;

- критично оцінює факти , поєднує новий досвід з набутим раніше і творчо його використовує для розв’язування проблем природничого характеру;

- усвідомлює наслідки використання інформаційних технологій для себе , суспільства , навколишнього світу та сталого розвитку , дотримується етичних , міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії ;

- усвідомлює цінність власного життя та збереження здоров’я ;

- виявляє підприємливість та поводиться етично для поліпшення здоров’я , безпеки та добробуту;

- має розвинуте почуття власної гідності , діє з урахуванням власних прав і свобод, поважає права і гідність інших осіб , протидіє проявам дискримінації та нерівного ставлення до особистості;

- усвідомлює себе громадянином України , аналізує культурно-історичні основи власної ідентичності, визначає цінність культурного розмаїття ;

- дотримується принципів демократичного громадянства , бере активну участь у житті шкільної спільноти , місцевої громади ;

- пізнає себе через художньо-творчу діяльність та мистецтво ;

- керується правилами безпечної і чесної гри, уміє боротися , вигравати і програвати : усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я , емоційного задоволення , гуртування характеру , самовираження та соціальної взаємодії .

Основний очікуваний результат – готовність до навчання в базовій середній школі.

Модель випускника базової середньої школи

- рівень освіти відповідає вимогам Державного стандарту ;

- чітко , лаконічно та зрозуміло формулює думку , аргументує , доводить правильність тверджень ;

- критично осмислює інформацію , джерела її отримання та використовує її для різних потреб ;

- здійснює спілкування іноземною мовою в межах сфер , тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою , розуміє на слух зміст автентичних текстів ;

- оперує текстовою та числовою інформацією , встановлює відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності ( природними , культурними, технічними тощо) ;

- адекватно використовує досвід , обирає й застосовує доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб ;

- усвідомлює значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного , екологічного й оборонного потенціалу держави , успішного вивчення інших предметів ;

- усвідомлює важливість інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач;

- розпізнає проблеми , що виникають у довкіллі , будує та досліджує природні явища і процеси;

- усвідомлює важливість природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технології , ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях;

- уміє аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних ,враховуючи правові ,етичні , екологічні і соціальні наслідки рішень ;

- моделює власну освітню траєкторію , аналізує , контролює , коригує та оцінює результати своєї навчальної діяльності;

- генерує нові ідеї, вирішує життєві потреби , аналізує ,прогнозує, ухвалює оптимальні рішення , аргументує та захищає свою позицію ;

- уміє співпрацювати в команді , висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів;

- проявляє рівне ставлення до інших незалежно від статків , соціального походження, відповідальність та спільну справу, налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків;

- поважає права людини , займає активну позицію щодо боротьби із дискримінацією;

- виявляє культурну само ідентифікацію, повагу до культурного розмаїття у глобальному суспільстві;

- усвідомлює себе як відповідального члена громади і суспільства , що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства ;

- проявляє себе емоційно стійким членом суспільства, здатним вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовищі;

- виявляє готовність до вибору професії і реалізації шляхів подальшої освіти.

Основний очікуваний результат - готовність до навчання в профільній середній школі .

Модель випускника повної середньої школи

- рівень освіти відповідає вимогам Державного стандарту;

- уміє ставити запитання і розпізнавати проблему , міркувати , робити висновки на основі інформації , поданої в різних формах ;

- грамотно висловлюється рідною мовою , доречно та коректно вживає в мовленні термінологією з окремих предметів , чітко, лаконічно та зрозуміло формулює думку, аргументує , доводить правильність тверджень ;

- критично осмислює інформацію , джерела її отримання та використовує її для різних потреб ;

- здійснює спілкування іноземною мовою в межах сфер , тем і ситуацій , визначених чинною навчальною програмою , розуміє на слух зміст автентичних текстів , здійснює спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань ;

-ефективно користується навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов ;

-оперує текстовою та числовою інформацією , встановлює відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності( природними, культурними, технічними тощо) ;

- адекватно використовує досвід , обирає й застосовує доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб ;

-усвідомлює значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві , розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави , успішного вивчення інших предметів ;

-уміє використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях ;

- усвідомлює важливість інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач ;

- розпізнає проблеми , що виникають у довкіллі , будує та досліджує природні явища і процеси ; -усвідомлює важливість природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій , ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях ;

- уміє аналізувати і критично оцінювати соціально-економічної події в державі на основі різних даних , враховувати правові , етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень ;

- моделює власну освітню траєкторію , аналізує , контролює ,коригує та оцінює результати своєї навчальної діяльності;

- генерує нові ідеї, вирішує життєві проблеми , аналізує, прогнозує , ухвалює оптимальні рішення , аргументує та захищає свою позицію ;

- уміє співпрацювати в команді , висловлювати власну думку, слухати і чути інших , оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів ;

- проявляє рівне ставлення до інших незалежно від статків , соціального походження , відповідальність за спільну справу, налаштованість на логічне обґрунтування позиції без переходу до висновків ;

- поважає права людини , займає активну позицію щодо боротьби із дискримінацією ;

- виявляє культурну самоідентифікацію, повагу до культурного розмаїття у глобальному суспільстві ;

- соціально активний, проявляє відповідальність та екологічну свідомість , готовність брати участь у вирішення питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлює важливість сталого розвитку для майбутніх поколінь;

- усвідомлює себе як відповідального члена громади і суспільства , що розуміє демократичні принципи і механізми функціонування громадянського суспільства;

- проявляє себе емоційно стійким членом суспільства , здатним вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище, успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі .

Основний очікуваний результат :

випускник школи - патріот країни, ініціативний , творчий , здатний до навчання протягом життя, фізично і духовно розвинена особистість , яка виявляє креативність , підприємливість , здоровий оптимізм при розв’язанні життєвих проблем .

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

ДО РОБОЧОГО НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ

СОФІЇВСЬКОГО ЗЗСО І-ІІІ СТ. НА 2020-2021 н.р.

І.Загальні засади .

Софіївський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів .

Кількість класів :

1-4 класи – 4 ; 5-9 класів - 5 ; 10 -11 класи – 2 .

Кількість учнів :

1-4 – 81 5-9 кл - 103 10-11 кл - 14 .

Всього 197 .

Режим роботи навчального закладу:

- мова навчання – українська;

- режим роботи - п’ятиденний;

- початок занять – о 8. 30 годині;

- тривалість уроків в початковій школі:

1 клас 35 хвилин; 2- 4 класи – 40 хвилин ; 5-11 класи - 45 хвилин;

- тривалість перерв :

1 клас – 15 хвилин маленькі перерви, 20 хвилин великі перерви ;

2-11 класи - 10 хвилин маленькі перерви , 20 хвилин великі перерви після 3 – го та 4-го уроків.

Навчальні плани для здобувачів загальної середньої освіти І ступеня ( початкова освіта) розроблені на виконання Законів України «Про освіту » та постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року №462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» , наказу № 407 від 20.04.2018 , листа Міністерства освіти і науки України № 01/- 254 від 20.02.2018 , що регламентують роботу педагогічного колективу в 4 класі на 2020-20201 н.р.

Для учнів 1- класів створена ГПД ( к-ть дітей ) . Робота групи продовженого дня організована відповідно до чинного Порядку про групу подовженого дня у державних і комунальних закладах ЗЗСО (наказ МОН 25.06.2018 № 677) .

1. Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей , предметів , дисциплін .

Загальний обсяг годин по 1-х класах 805 годин/навчальний рік

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 2-4-х класів складає 2695 годин/навчальний рік:

для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік,

для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік,

для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік.

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів . Навчальні плани початкової школи передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах І ступеня додатку 1-2 .

Навчальні плани для здобувачів загальної середньої освіти ІІ ступеня ( базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту » та

Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» .

Години варіативної складової початкових класів передбачено на підсилення окремих предметів :

- 1 клас – 1 година – «Навчання грамоти »;

- 4 клас –«Математика » - 1 год.

2. Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей , предметів, дисциплін

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5-9-х класів закладів загальної середньої освіти складає 5845 годин/навчальний рік:

для 5-х класів – 1050 годин/навчальний рік,

для 6-х класів – 1155 годин/навчальний рік,

для 7-х класів – 1172,5 годин/навчальний рік,

для 8-х класів – 1207,5 годин/навчальний рік,

для 9-х класів – 1260 годин/навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах – додаток № 3

Навчальний план здобувачів закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти».

3.Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливості взаємозв’язків освітніх галузей , предметів , дисциплін

Загальний обсяг навчального навантаження здобувачів профільної середньої освіти для 10-11 класів складає 2660 годин/навчальний рік: для 10-х класів – 1330 годин/навчальний рік , для 11-х класів – 1330 годин/навчальний рік . Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані ІІІ ступеня додаток № 3

До варіативної складової 5,6,7,8,9 класіввведено години для вивчення :

ü предметів за вибором :

«Етика» - 5,6 класи – 1 год на тиждень , з метою формування духовного світу дітей, духовності як провідної якості особистості .

До варіативної складової 5- 9 класів введено додаткові години для вивчення спецкурсу та курсу за вибором .

ü курс за вибором :

«Етногеографія » - 7 клас - 1 год на тиждень протягом року , з метою вивчення історії рідного краю , традицій і звичаїв .ü спецкурсу :

«Рідний край » по 0,5 год на тиждень у 8 та 9 класах , з метою глибокого всебічного вивчення природи рідного краю , господарської діяльності та екологічних проблем :

8 клас – протягом І семестру ;

9 клас протягом ІІ семестру 2020-2021 н.р.

Для 10-11 класів виділено години на вивчення профільних предметів :

10 клас :

- «Біологія і екологія » – 2 години ;

- «Хімія» – 2 години ;

Підсилення навчальних предметів : математика – 1 год .

Обрано вибірково-обов’язкові предмети :

-«Інформатика» - 2 год.,

- «Технології» - 1 год .

11 клас :

- «Біологія і екологія » - 2 години ;

-«Хімія » - 2 години ;

Зважаючи , на великий об’єм програмового матеріалу та вибір учнями предметів для складання ДПА та ЗНО передбачено додатковий час на підсилення навчальних та профільних предметів :

- українська мова – 0,5 год.;

- історія України – 0.5 год ;

- математики – 1 год .

Вибірково-обов’язкові предмети :

-«Інформатика» - 1 год.,

- «Технології» - 2 год .

Вивчення базового предмети «Фізика і астрономія » авторський колектив під керівництвом Ляшенка О. І. поєднує фізичний і астрономічний компоненти, не втрачаючи при цьому своєрідності кожного з цих складників. Враховуючи це, фізичний та астрономічний складники за вибором учителя викладаються інтегровано або як відносно самостійні модулі. Змістові питання астрономії можуть вивчатися упровдовж навчального року, або як окремий розділ. У класному журналі зміст уроків записують на одній сторінці «Фізика і астрономія». Семестрові оцінки є середнім арифметичним оцінок за всі теми, що вивчаються у відповідному семестрі. Річна оцінка виставляється на підставі семестрових.

у 10 класі 3 год. фізика (рівень стандарту)

у 11 класі: 3 год. фізика і 1 год астрономія (рівень стандарту).

Предмети інваріантної та варіативної складової робочого плану , що не мають повної кількості годин будуть викладатися таким чином :

№ п/п Назва навчального предмету , спецкурсу Cпрямування Клас К-ть годин за навчальним планом К-ть годин
І семестр ІІ семестр
1 Українська мова Навчальний предмет інваріантної складової 5 3,5 4 3
2 Українська мова Навчальний предмет інваріантної складової 6 3,5 4 3
5 Українська мова Навчальний предмет інваріантної складової 7 2,5 2 3
6 Хімія Навчальний предмет інваріантної складової 7 1,5 2 1
7 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 8 1,5 2 1
8 Рідний край Навчальний предмет варіативної складової 8 0,5 - 1
11 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 9 1,5 2 1
12 Географія Навчальний предмет інваріантної складової 9 1,5 2 1
13 Рідний край Навчальний предмет варіативної складової 9 0,5 - 1
14 Хімія Навчальний предмет інваріантної складової 10 3,5 3 4
15 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 10 1,5 2 1
16 Захист України Навчальний предмет інваріантної складової 10 1,5 2 1
17 Географія Навчальний предмет інваріантної складової 10 1,5 1 2
18 Українська мова Навчальний предмет інваріантної складової 11 2,5 2 3
19 Захист України Навчальний предмет інваріантної складової 11 1.5 2 1


ІІ.Порядоук вивчення окремих навчальних предметів

Змістовне наповнення предмету «Фізична культура » школа формує самостійно з варіативних модулів , відповідно до статево- вікових особливостей учнів , їх інтересів , матеріально- технічної бази , кадрового забезпечення , регіональних та народних традицій .

У 2020 -2021- н.р. введенні варіативні модулі :

Клас Назва модуля Рік навчання
5 клас «Футбол » 1-й рік навчання
«Баскетбол » 1-й рік навчання
«Гімнастика » 1-й рік навчання
«Волейбол» 1-й рік навчання
«Легка атлетика» 1-й рік навчання
6 клас «Футбол» 2-й рік навчання
«Баскетбол » 2-й рік навчання
«Гімнастика » 2-й рік навчання
«Волейбол» 2-й рік навчання
«Легка атлетика» 2-й рік навчання
7 клас «Футбол» 3-й рік навчання
«Баскетбол » 3-й рік навчання
«Гімнастика » 3-й рік навчання
«Волейбол» 3-й рік навчання
«Легка атлетика» 3-й рік навчання
8 клас «Футбол» 4-й рік навчання
«Баскетбол » 4-й рік навчання
«Гімнастика » 4-й рік навчання
«Волейбол» 4-й рік навчання
«Легка атлетика» 4-й рік навчання
9 клас «Футбол» 5-й рік навчання
«Баскетбол » 5-й рік навчання
«Гімнастика » 5-й рік навчання
«Волейбол» 5-й рік навчання
«Легка атлетика» 5-й рік навчання
10 клас «Легка атлетика» 6-й рік навчання
«Баскетобол » 6-й рік навчання
«Волейбол» 6- й рік навчання
11 клас «Легка атлетика» 7-й рік навчання
«Гімнастика » 7-й рік навчання
«Волейбол» 7-й рік навчання


Освітня галузь «Мистецтво » реалізується навчальними предметами :

«Образотворче мистецтво» , «Музичне мистецтво» 1-7 клас , інтегрованим навчальним предметом «Мистецтво» 8-9 клас .

Освітня галузь «Технології » в 5-9 класах реалізується через предмет «Трудове навчання », 10-11 – х класах «Технології»

Для викладання технологій у 2020-2021 н.р. визначені такі варіативні модулі :

10 клас : Технологія підприємницької діяльності

11 клас : Технологія дизайну предметів інтер’єру .

V. СТРУКТУРА 2020-2021 навчального року

Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту» 2020-2021 н.р. розпочинається 1 вересня святом – День знань – і закінчується не пізніше 1 липня .

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою :

- І семестр - з 01 вересня по 25 рудня ;

- ІІ семестр – з 11 січня 2021 р. – 28травня 2021 р.

Упродовж навчального року для учнів проводяться канікули :

- осінні з 26 жовтня 2020 по 30 жовтня 2020 р. ;

- зимові з 25 грудня 2020 по 10 січня 2021 р.; / з 31.01.20 – 25.01.21 р.

-весняні з 29 березня 2020 по 02 квітня 2021 р.

Відповідно до Постанови КМУ від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території Укарїни гострої респіраторної хвороби COVID-19 , спричиненої коронавірусом SARS- CoV-2» , Листа МОН України від № 1/9-692 від 15 грудня 2020 року «Про запровадження карантинних обмежень » , рішення про запровадження в Україні з 8 по 24 січня 2021 року посилених карантинних обмежень , рішення педагогічної ради від 16.12.2020 р.№ 3 «Про внесення змін до структури навчального року » :

Завершення І семестр 2020-2021 н.р. 31 грудня 2020 року .

ІІ семестр 2020 -2021 н.р. розпочати з 25 січня 2021 по 28.05.2021 року

Навчальні екскурсії у 1-4 класах , навчальні екскурсії та навчальна практика у 5-8-х і 10-х класах проводяться :

Екскурсії :

з ______________ по _______________

Навчальна практика 5-8, 10 класи :

У випускних класах проводиться ДПА навчальних досягнень учнів відповідно до Порядку про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 07.02.2018 р. № 1369 зі у періоди :

- 4- х класах - з ______________ по ______________ ;

- 9 – х класах - з ______________ по ______________ ;

- 11- х класах - з 21 травня по 15 червня .

Вручення документів про освіту проводиться для випускників:

- 9 клас : _________________________;

- 11 клас : _________________________

Додаток 1

СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ

педагогічною радою начальник відділу освіти, молоді ,спорту

Софіївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів і культури Софіївської сільської ради

Протокол № 8 від 28.05.2020 р. _____________ С.Г.Розуменко

Голова педагогічної ради

______ Л.М.Распітіна

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

СОФІЇВСЬКОГО ЗЗСО І- ІІІ СТ.

для 1-2 –3- х класів на 2020-2021 н.р.

з українською мовою навчання ( за типовою освітньою програмою О.Я.Савченко)

5- денний робочий тиждень

Наказ МОН України від 08.10.2019 р. № 1273 ( НУШ -2 )

Назва освітньої галузі Предмети Кількість годин на тиждень
Інваріантний складник 1 клас 2 клас 3 клас
Мовно-літературна Навчання грамоти Українська мова / Читання 7+1 7 7
Іншомовна Іноземна мова (англійська мова ) 2 3 3
Математична (математика) Математика 4 4 5
Природнича , громадянська й історична , соціальна і здоров' я збережувальна галузі «Я досліджую світ » 3 3 3
Технологічна (дизайн і технології) Дизайн і технології 1 1 1
Інформатична Інформатика - 1 1
Мистецька Образотворче мистецтво 1 1 1
Музичне мистецтво 1 1 1
Фізкультурна Фізкультура 3 3 3
Усього 19+1+3 21+3 22+3
Варіативний складник
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей , проведення індивідуальних консультацій та групових занять 1
Загальнорічна кількість навчальних годин 20+3 21+3 22+3
Гранично допустиме тижневе навантаження учня 20 22 22
Сумарна кількість навчальних годин , що фіксуються з бюджету (без урахування поділу на групи) 23 24 24

Директор ЗЗСО : Л.М.Распітіна

СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ

педагогічною радою начальник відділу освіти, молоді ,спорту

Софіївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів і культури Софіївської сільської ради

Протокол № 8 від 28.05.2020 р. _______________ С.Г.Розуменко

Голова педагогічної ради

______ Л.М.Распітіна

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

СОФІЇВСЬКОГО ЗЗСО І- ІІІ СТ.

для – 4 класу на 2020-2021 н.р.

з українською мовою навчання

5- денний робочий тиждень

Наказ МОН України від 21.03.2018 № 407 ( додаток № 1)

5-денний робочий тиждень

Освітні галузі Предмети Клас 4
Мови і літератури (мовний і літературний компоненти) Українська мова 7
Іноземна мова 2
Математика Математика 4+ 1
Природознавство Природознавство 2
Суспільствознавство Я у світі 1
Мистецтво Мистецтво*/музичне мистецтво, образотворче мистецтво 1
1
Технології Трудове навчання 1
Інформатика 1
Здоров'я і фізична культура Основи здоров'я 1
Фізична культура** 3
Усього 21+1+3
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 1
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня 23
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи) 25

СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ

педагогічною радою начальник відділу освіти,молоді ,спорту

Софіївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів і культури Софіївської сільської ради

Протокол № 8 від 28.05.2020 р. _____________ С.Г.Розуменко

Голова педагогічної ради

______ Л.М.Распітіна

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

СОФІЇВСЬКОГО ЗЗСО І- ІІІ СТ.

для 5-9 – х класів на 2020-2021 н.р.

з українською мовою навчання

5- денний робочий тиждень

Наказ МОН України від 21.03.2018 № 405 ( додаток № 1)

Освітні галузі Предмети Кількість годин на тиждень у класах
5 6 7 8 9
Мови і літератури Українська мова 3,5 3,5 2,5 2 2
Українська література 2 2 2 2 2
Іноземна мова 3 3 3 3 3
Зарубіжна література 2 2 2 2 2
Суспільство-знавство Історія України 1 1 1 1,5 1,5
Всесвітня історія - 1 1 1 1
Основи правознавства - - - - 1
Мистецтво* Музичне мистецтво 1 1 1 - -
Образотворче мистецтво 1 1 1 - -
Мистецтво - - - 1 1
Математика Математика 4 4 - - -
Алгебра - - 2 2 2
Геометрія - - 2 2 2
Природознавство Природознавство 2 - - - -
Біологія - 2 2 2 2
Географія - 2 2 2 1,5
Фізика - - 2 2 3
Хімія - - 1,5 2 2
Технології Трудове навчання 2 2 1 1 1
Інформатика 1 1 1 2 2
Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1 1 1 1
Фізична культура** 3 3 3 3 3
Разом 23,5+3 26,5+3 28+3 28,5+3 30+3
Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації 1 1 1 0.5 0.5
Предмет за вибором «Етика» 1 1
Курс за вибором «Етногеографія » 1
Спецкурс «Рідний край » 0.5 0.5
Гранично допустиме навчальне навантаження 28 31 32 33 33
Всього (без урахування поділу класів на групи) 24.5+3 27.5+3 29+3 29+3 30.5+3

СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ

педагогічною радою начальник відділу освіти ,молоді ,спорту

Софіївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів і культури Софіївської сільської ради

Протокол № 8 від 28.05.2020 р. _______________ С.Г.Розуменко

Голова педагогічної ради

______ Л.М.Распітіна

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

СОФІЇВСЬКОГО ЗЗСО І- ІІІ СТ.

для 10-11 – х класів на 2020-2021 н.р.

з українською мовою навчання

5- денний робочий тиждень

Наказ МОН України від 21.03.2018 № 408 ( додаток № 2)

Предмети Базові предмети : Кількість годин на тиждень із профільним навчанням
10 11
Українська мова 2 2+ 0.5
Українська література 2 2
Зарубіжна література 1 1
Іноземна мова 2 2
Історія України 1,5 1.5+0.5
Всесвітня історія 1 1
Громадянська освіта 2 -
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3+1 3+1
Біологія і екологія 2+2 2+2
Географія 1,5 1
Фізика і астрономія 3 4
Хімія 1.5+2 2+2
Фізична культура 3 3
Захист України 1,5 1.5
Вибірково-обов’язкові предмети : Інформатика 2 1
Технології 1 2
Додаткові години 1на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття : - підсилення навчальних предметів : Математика 5 1 6 1
Українська мова 0.5
- профільних предметів : Хімія 2 2
Біологія 2 2
Гранично допустиме тижневе навантаження на учня 33 33
Всього фінансується (без урахування поділу класу на групи) 35 35

Додаток 2

Перелік програм для вивчення предметів інваріантної складової

навчального плану Софіївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

у 2020-2021 навчальному році

1.Перелік навчальних програм для учнів І ступеня Софіївського ЗЗСО І – ІІІ ст .

1-2 класи : Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О.Я. Савченко , наказ МОН України від 22. 02.2018 р.

3 клас : Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О.Я. Савченко , наказ МОН України від від 08.10. 2019р.№ 1273

4 клас : Навчальні програми для закладів загальної середньої освіти І ступеня, затверджені наказом МОН від 29.05. 2015 № 584, № 948 від 05.08.2016р.(зі змінами)

Назва навчальної програми
1 Українська мова . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1- 4 класи
2 Математика . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів
3 Інформатика . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів
4 Літературне читання . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів
5 Музичне мистецтво . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів
6 Образотворче мистецтво . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів
7 Основи здоров’я . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів
8 Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів
9 Трудове навчання . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів
10 Фізична культура . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів
11 Я у світі . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 3-4 класи
12 Іноземні мови . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів

-32-

Перелік навчальних програм

для учнів ІІ ступеня Софіївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

(затверджені наказами МОН від 07.06.2017 № 804 та від 23.10.2017 № 1407)

№ п/п Назва навчальної програми Інваріантна складова
1. Українська мова
2. Українська література
3. Біологія
4. Всесвітня історія
5. Географія
6. Зарубіжна література
7. Інформатика
8. Історія України
9. Математика
10. Мистецтво
11. Основи здоров’я
12. Природознавство
13. Трудове навчання
14. Фізика
15. Фізична культура
16. Хімія
17. Іноземні мови
Варіативна складова :
18 Предмет за вибором «Етика » .
20 Курс за вибором «Етногеографія».Програма курсу за вибором. Затверджена наказ МОН України від 28.10.2010 , № 1021
21 Спецкурс «Рідний край ». Авторська програма для учнів8-9 кл., Софіївської ЗОШ І-ІІІ ст . Укладач : Андрусяк Г.В.2009 р., м. Новий Буг


Перелік навчальних програм

для учнів ІІІ ступеня Софіївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

(затверджені наказами МОН від 23.10.2017 № 1407 та від 24.11.2017 №1539)

№ п/п Назва навчальної програми
1 Українська мова . Рівень стандарту
2 Українська література . Рівень стандарту
3 Всесвітня історія . Рівень стандарту
4 Біологія і екологія . Профільний рівень .
5 Географія . Рівень стандарту
6 Громадянська освіта ( інтегрований курс) . Рівень стандарту
7 Зарубіжна література .Рівень стандарту
8 Захист України. Рівень стандарту .
9 Фізична культура . Рівень стандарту. №1377 від 04.11.2020р.
10 Хімія . Профільний рівень.
11 Інформатика. Рівень стандарту.
12 Історія України. Рівень стандарту .
13 Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) .Рівень стандарту.
14 Мистецтво . Рівень стандарту.
15 Фізика і астрономія (авторський колектив під керівництвом Ляшенка О.І.)
16 Технології . Рівень стандарт.
17 Іноземні мови. Рівень стандарт.


VІ.Особливості організації освітнього процесу

Великого значення на сьогоднішній день набуває аспект педагогіки партнерства між всіма учасниками освітнього процесу.

Педагогіка партнерства (співробітництва) ґрунтується на принципах гуманізму й творчого підходу до розвитку особистості. Її метою бачимо створення нового гуманного співтовариства. Головним завданням педагогіки партнерства вбачаємо:

- подолання інертності мислення,

- перехід на якісно новий рівень побудови взаємовідносин між учасниками освітнього процесу.

Це завдання реалізовується у спільній діяльності учителя й учнів, учителя й батьків, що передбачає взаєморозуміння, єдність інтересів і прагнень з метою особистісного розвитку школярів.

Принципи партнерства застосовуємо:

• повага до особистості;

• доброзичливість і позитивне ставлення;

• довіра у відносинах;

• діалог – взаємодія – взаємоповага;

• розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);

• принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

Утілюючи ідеї педагогіки партнерства, вчителю необхідно використовувати в своїй роботі не тільки стандартні методи організації навчально-виховного процесу, але в більшій мірі виявляти ініціативу і будувати навчання і виховання таким чином, щоб дитина була постійно залучена до спільної діяльності. Як інструменти педагогіки партнерства можна використовувати цікаві й захоплюючі розповіді, відверту бесіду, справедливу і незалежну оцінку, заохочення творчих успіхів, особистий приклад, зустрічі з цікавими людьми, спільний пошук рішень, спільні суспільно корисні справи, благодійні акції тощо.

Упродовж останніх років наполегливо працюємо на упровадження особистісно-орієнтованої моделі освіти, заснованої на ідеології дитиноцентризму.

Дитиноцентризм розуміється як максимальне наближення навчання і виховання конкретної дитини до її сутності, здібностей і життєвих планів.

Актуальними для нової української школи є такі ідеї дитиноцентризму:

• відсутність адміністративного контролю, який обме­жує свободу педагогічної творчості;

• активність учнів у навчальному процесі, орієнтація на інтереси та досвід учнів, створення навчального середовища, яке б перетворило навчання на яскравий елемент життя дитини;

• практична спрямованість навчальної діяльності, взаємозв’язок особистого розвитку дитини з її практичним досвідом;

• відмова від орієнтації навчально-виховного процесу на середнього школяра і обов’язкове врахування інтересів кожної дитини;

• виховання вільної незалежної особистості;

• забезпечення свободи і права дитини в усіх проявах її діяльності, урахування її вікових та індивідуальних особливостей, забезпечення морально-психологічного комфорту дитини;

• впровадження шкільного самоврядування, яке під свободою і самостійністю дитини передбачає виховання гуманістичних та демократичних ідей і світогляду, необхідних сучасному суспільству.

VIІ. Показники реалізації освітньої програми .

Одним з сучасних викликів цієї Освітньої програми є проводовження впровадження Державного стандарту початкової освіти 1-3 класи , нових навчальних програм для 11 класу. Адже ці документи мають новий зміст , спрямований на формування компетентностей в учнів , дотримання діяльнісного та компетентнісного підходів , реалізації інтегрованого навчання та формувального оцінювання .

Всі ці параметри потребують особливої уваги як з боку адміністрації школи, так і з боку батьків, які перебувають з нами в партнерських відносинах.

До вимірювання також належать рівень виконання планів та програм, календарно-тематичне планування вчителя, а також професійно-діяльністі якості педагогічних працівників. Особливу увагу приділити вчителям початкових класів.

Визначаємо критерії, що містять основні індивідуально-особистісні та професійно-діяльнісні якості, необхідні для успішного виконання стратегічної мети та завдань реформування початкової освіти:

• професійно-педагогічна компетентність – обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей молодшого шкільного віку, здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій, вимог педагогічної етики та викликів початкової школи;

• соціально-громадянська компетентність – розуміння сутності громадянського суспільства, володіння знаннями про права і свободи людини, усвідомлення глобальних (у тому числі екологічних) проблем людства і можливостей власної участі у їх розв’язанні, усвідомлення громадянського обов’язку та почуття власної гідності, вміння визначати проблемні питання у соціокультурній, професійній сферах життєдіяльності людини та віднаходити шляхи їх розв’язання, навички ефективної та конструктивної участі в цивілізаційному суспільному розвитку, здатність до ефективної командної роботи, вміння попереджувати та розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів;

• загальнокультурна компетентність – здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва, усвідомлення власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших;

• мовно-комунікативна компетентність – володіння системними знаннями про норми і типи педагогічного спілкування в процесі організації колективної та індивідуальної діяльності, вміння вислуховувати, відстоювати власну позицію,

використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації, розвиненість культури професійного спілкування, здатність досягати педагогічних результатів засобами продуктивної комунікативної взаємодії (відповідних знань, вербальних і невербальних умінь і навичок залежно від комунікативно-діяльнісних ситуацій);

• психологічно-фасилітативна компетентність – усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини, здатність сприяти творчому становленню молодших школярів та їхній індивідуалізації;

• підприємницька компетентність – вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави;

• інформаційно-цифрова компетентність – здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства .

Кiлькiсть переглядiв: 143

Коментарi